דרך זאב ז'בוטינסקי 100, פתח תקווה, 49170, ישראל

אלנוגי בעולם הדיגיטלי – להיות טכנאי סלולר ולהרוויח בגדול

אלנוגי בעולם הדיגיטלי - להיות טכנאי סלולר ולהרוויח בגדול

 

כיום בישראל, אין כמעט אדם שאין לו טלפון סלולרי. מתוך כלל בעלי המכשירים הסלולריים, הרוב המוחלט הינו בעלים של מכשיר חכם - סמרטפון או אייפון. במחקר שניהלה אוניברסיטת חיפה בקרב 100,000 ישראלים בין השנים 2002-2012, התגלה כי בעוד בתחילת שנת 2002 ל 88% מקרב תושבי ישראל היה מכשיר סלולרי, הלא עד סוף 2012 מכשיר סלולרי חכם היה ברשות כ 93.6% מכלל האוכלוסייה בישראל. נתונים אלו רק הלכו וגדלו עם הזמן, ובסקר שערכה חברת אריקסון בשנת 2017, התגלה כי בישראל יש מכשיר סלולרי בממוצע משוער ל 113% מהאוכלוסייה - זאת בשל העובדה שאנשים מחזיקים יותר ממכשיר או קו אחד.

 

שוק הסלולר בישראל הוא אחד מהמפותחים ביותר בעולם המערבי. ישראל חוותה עלייה מטאורית ברכישת מכשירים סלולריים, מעבר למכשירים סלולריים חכמים ושימוש בגלישה בסלולר שאין שני לו. ויש לנו מספרים שמעידים על כך. עפ"י סקר חברת Opensignal לשנת 2016, מתוך 95 מדינות שנבדקו, ישראל הגיעה למקום השלישי בעולם במתן כיסוי ל Wi-Fi ורשת סלולרית.

 

הטלפונים החכמים פתחו בפנינו עולם אינסופי של אפשרויות, החל באינטראקציות חברתיות וכלה בעריכת סידורים. אז מה הישראלים עושים עם הטלפון שלהם? אנחנו משלמים חשבונות, מחפשים מידע באינטרנט, בודקים דואר, שומרים על קשר עם חברים ומשפחה, מחזיקים את כל התמונות, הסרטונים והשירים האהובים עלינו במכשיר. במרוצת השנים האחרונות פיתחנו תלות של ממש במכשיר הסלולרי - אנחנו הולכים איתו לכל מקום, ומרגישים אבודים בלעדיו. וכאשר חלה תקלה במכשיר - נעשה הכל כדי להעמיד אותו על הרגליים במהרה. כאן - אתם נכנסים לתמונה.

 

להתחיל חכם את העידן החכם - דריסת רגל ראשונה בשוק הסלולר

 

מה צריך לעשות אם הטלפון מכבה את עצמו במהלך הגלישה, אם נשבר לנו המסך, אם המכשיר צלל לתוך שלולית או שמערכת ההפעלה לא רוצה להעלות ולעדכן אפליקציות? את זה אנו משאירים לגורמים מקצועיים בתחום, ותרבות השימוש במכשיר הסלולרי בישראל מראה שאנחנו פשוט לא יכולים בלעדיהם.

 

עדי זמיר, מומחה סלולר מזה 13 שנים, מנהל מעבדה בחברת Hot Mobile: "במסגרת עבודתי אני נתקל פעמים רבות באנשים שמנסים לתקן לבד תקלות במכשיר. בין אם מדובר בתוכנה ובין אם בחומרה, לקוח שמנסה לתקן את המכשיר יכול לעשות נזק - חלקים מהמכשיר יכולים להיעלם כמו הברגים הקטנים שקשה לראותם גם עם זכוכית מגדלת, וניסיונות לתקן את התוכנה עלולים להסתיים בצורך לפרמט את המכשיר ולאבד את כל המידע שהיה עליו" אומר עדי. "תיקון מכשירים סלולריים הוא עסק רציני, ולמרות שלמקצוען בתחום, תיקון תקלה יכול לקחת 10-20 דקות, יש שעות רבות של הכשרה והתנסות מעשית על מכשירים חיים שעומדות מאחוריו. את זה - באמת לא כדאי לנסות בבית" מסכם עדי.

 

עידן הסלולר מביא עימו צמיחה חדשה בתחום נותני השירותים בתחום - החל מפיתוחים חדשים בתחום, דרך שיווק ומכירות, וכלה בחשוב מכל - תמיכה ושירות תיקונים. איך מתחילים? לא צריך להיות גאון מחשבים כדי להיכנס לתחום - בעזרת ההכשרה הנכונה בקורס טכנאי סלולר, כל אחד יכול להיכנס לעולם הסלולר, להפוך למקצוען בתחום וליצור לעצמו הכנסה רווחית ראשית או נוספת. ובתחום הזה - אתם באמת יכולים לנסות את זה בבית.

 

"מגמת העלייה בשוק הסלולר בישראל הובילה לפתיחתן של המון חנויות מתמחות בתחום, מרביתן מציעות גם שירות תיקונים, מהבסיסיים ביותר כמו התקלה הנפוצה ביותר של תצוגה שבורה, ועד לתקלות ברמת הרכיב" אומר עדי, "אולם לפני שאנחנו מוסרים את המכשיר לתיקון, אנחנו צריכים לבדוק איזה ידע יש למי שעומד לתקן לנו את הטלפון. האם הוא טכנאי מוסמך בידי מכללה, או שלמד את המקצוע תוך כדי עבודה? האם יש לו ניסיון בטיפול בתקלות כאלה? האם הוא נותן לנו אחריות על העבודה שהוא ביצע? לא להתבייש לשאול את השאלות הללו, זה יכול לעשות את כל ההבדל בין מכשיר תקין בתוך 20 דקות, או נזק עתידי שצריך להשקיע בו המון זמן וכסף" אומר עדי.

 

ללמוד מהטובים ביותר - איך בוחרים איפה ללמוד

 

עולם הסלולר בישראל מציע אפשרויות תעסוקה מגוונות, מתומך טלפוני, דרך טכנאי ואיש מכירות, ועד טכנאי מומחה בעל מעבדה משלו אשר מתמודד מול אתגרים של תקלות חומרה ותוכנה בעבודה מול היצרנים עצמם. קורס טכנאי סלולר יכול לפתוח בפנינו את כל הדלתות להשתלבות בתחום. עכשיו נותר רק לעשות את הצעד הראשון, ולבחור את המקום בו נתחיל את הקריירה החדשה והמבטיחה שלנו.

 

"כאשר אנחנו מתכננים לבחור מכללה בה נלמד להיות טכנאי סלולר, חשוב להסתכל על כמה דברים" אומר עדי: "ראשית כל, מכללה שמכבדת את עצמה תתחזק מעבדה מתקדמת, עם מכשור וציוד הולם לכל תלמיד, וסביבת עבודה סטרילית ומסודרת, שתלמד אותם כיצד לעבוד בעתיד כאשר יצאו לדרך עצמאית" אומר עדי. "כמות ואיכות הם שם המשחק כאן - המכללה צריכה להכין את התלמידים להתמודד עם כל סוגי המכשירים הסלולריים והטאבלטים הקיימים בשוק, לא רק כדי שיכירו את כל מה שקיים היום, אלא גם כדי שיהיו מוכנים לדור המכשירים הבא שטרם הושק" אומר עדי, "והחשוב מכל הוא המרצים שמעבירים את הקורס - המרצים צריכים להיות אנשי שטח בעצמם, אנשים שמכירים את המקצוע ועוסקים בו בעצמם. כיוון שעם כל הכבוד ליכולות הוראה והעברת חומר לתלמידים, שחשובות בפני עצמן, רק בעל מקצוע אמיתי בתחום יכול להעביר אל התלמידים את הגישה, את הטכניקה ואת הקשרים שלהם הוא יזדקק בחוץ" מסכם עדי.

 

רוצים לדעת עוד על תחום הסלולר? מחפשים דרך חדשה בחיים? רוצים מקום ללמוד ולגדול בו?

 

צרו עימנו קשר ונשמח לסייע לכם בדרככם החדשה!

 

1-700-700-629

 

המכללה הטכנולוגית אין-ליין - הקריירה שלך מתחילה

 

כאן

אלפי בוגרים אינם טועים!

בוגרי הקורסים של מכללת אין-ליין השתלבו בהצלחה רבה בשוק העבודה והם מועסקים ע”י מיטב החברות והארגונים המובילים במשק הישראלי כמו תדיראן, אל על, בזק בינלאומי, רשות שדות התעופה, חברות הכבלים, הטלוויזיה החינוכית, משרד הביטחון, צה”ל ועוד.

עכשיו, נותר לך לבחור באיזה קורס אתה מעוניין להשתלב ו... קדימה להצלחה !

וקבל הכוונה מקצועית מיועץ לימודים מומחה

פתח צ'אט
מעוניינים בפרטים נוספים?
היי כאן צוות המכללה!
נשמח לעזור בכל שאלה.